Dag 1 , 2 en 3

30 april 2018 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Ik zit op dit moment heerlijk naast onze camper op Covered Wagon RV resort in Phoenix om een eerste reisverslag te tikken. We hebben al bijna een hele week in de VS erop zitten en de tijd vliegt zo snel en we doen zoveel leuke dingen!

Hieronder een kleine samenvatting van de eerste paar dagen:

Let niet op de type fouten, het is al laat :)

Maandag 23 April 2018

Eindelijk is het zover! Onze reis naar de USA gaat dan eindelijk beginnen.

Opa en Oma Molen en Oma Koe brengen ons weg naar Dusseldorf Airport.

Na een voorspoedige reis, (kleine baustelle bij Oberhausen daargelaten) zijn we ruim op tijd op het vliegveld. We hebben nog even tijd om met opa en de oma's een hapje te eten en dan is het toch echt zover. Door de paspoort controle en op naar het vliegtuig voor onze eerste vlucht van de dag. De kids vinden het erg spannend omdat dit hun eerste vlucht ooit wordt. Vooral het opsteigen maakt veel indruk. Ons “test”vlucht naar Amsterdam is geslaagd en we staan na 50 minuten alweer op schiphol. Snel op zoek naar het volgende vliegtuig dat ons naar Salt Lake City zal brengen. De Dreamliner is van alle gemakken voorzien en de vriendelijke man die naast Wendy zit weet veel over het vliegtuig te vertellen, enige vliegtuig dat verduisterende ramen heeft, heel handig!

De vlucht gaat zeer voorspoedig we worden goed verzorgd door de KLM en we vermaken ons met filmpjes en small talk met onze mede passagiers naast ons, een ouder koppel. Aan het eind van de vlucht krijgen de kids zelfs nog allebei een paar dollars van hun. Aangekomen op Salt Lake City moeten we eerst door de douane voor we onze vlucht naar Los Angeles kunnen nemen, het lijkt er in het begin op dat we de aansluiting gaan missen, maar een overactieve (positief bedoeld) vliegveld medewerker loopt de douane rij continue langs om mensen met verbindende vluchten uit de rij te halen en voorrang te geven. Mede door deze kerel halen we onze DELTA vlucht en komen weliswaar als laatste aan boord van ons vliegtuig maar zijn we toch nog op tijd op weg naar Los Angeles. Wij wel in ieder geval, onze koffers daarentegen blijven gezellig achter in Salt Lake City. Aangekomen in Los Angeles dit dus proberen te regelen. De dames van de helpdesk waren zer behulpzaam en ze gingen proberen de koffers op de eerste vlucht van de volgende dag te krijgen.

Ondertussen waren 'de knollen wel op' na zo'n lange reisdag, gelukkig stond de hotel bus al te wachten en konden we meteen mee richting 'La Quinta Inn at LAX' . De afstand die we af moesten leggen was niet erg groot maar man o man dat verkeer in LA, dat gaat werkelijk nergens over, druk druk druk. Ondertussen was het 23uur. Ingecheckt, naar de kamer op bed geploft en oogjes dicht.

Ondanks de kleine probleempjes ging de reis zeer voorspoedig, Yoeri en Iris hebben het heel goed gedaan in het vliegtuig en we zijn op de plaats van bestemming!

Dinsdag 24 April 2018

Na een nachtje waarin we als roosjes hebben geslapen waren we om 8 uur wakker en de kids om 8.45u. Omdat het ontbijt maar tot 09.00u was heb ik maar 2 borden met ontbijt naar de kamer gehaald voor een ontbijtje op bed. Wafels it was! Lekker hoor! Daarna ben ik naar Alamo gelopen om de huurauto op te halen, een wandeling van ongeveer 20 minuten. Onderweg wel iets van 15 zwervers tegen gekomen terwijl je op de weg wordt ingehaald door de meest luxe sportwagens, het verschil tussen arm en rijk is hier wel enorm. Bij Alamo de huurauto meegekregen, Dodge Grand Caravan minibusje. Even een rondje op de parkeerplaats rijden om aan de automaat te wennen en hop het drukke verkeer van Los Angeles in. De brede straten en de relaxte manier van rijden van de Amerikanen maakt dat je snel went. Op naar het hotel en bedenken waar we de koffers op LAX gaan ophalen, belletje van de receptie: De koffers zijn net gebracht met welgemeende excuses van DELTA Airlines. Top! Koffers inladen en we kunnen op weg naar San Diego, De plek waar we de eerste dagen gaan doorbrengen.

De freeway Los Angeles uit ging verbazingwekkend vlot, ik had verwacht dat we aardig in de file zouden komen maar ondanks dat het erg druk was reden we toch lekker door. Na een uurtje even gestopt om te lunchen, 4 bagels en een paar heerlijke smoothies. Bij Trader Joes wat kleine boodschapjes gedaan en een tree water voor onderweg. Na een lekker ritje met een aantal mooie stukken langs de kust de afslag naar La Jolla genomen. We zijn gestopt bij Children's Pool om te kijken of de strand gasten die er vaak zijn nu ook aanwezig waren, en ja hoor gelukkig lag het strand ermee bezaaid, zeeleeuwen! Ze hadden net jonge en vanaf een piertje hadden we er perfect zicht op. Het is werkelijk een fantastische plek, op et strand ernaast lag ook nog een chagerijnig exemplaar te zonnen , niet te dicht bij komen want deze bijt werd ons verzekerd. Nog even met de voeten de zee in, best wel ontzettend koud nog. Na deze stop doorgereden naar ons hotel, nou ja doorgereden een ritje van een kwartier werd dik een uur, Heel San Diego leek wel vast te staan.

Uiteindelijk aangekomen bij het Best Western Yacht Harbor Hotel en onze kamer met uitzicht op de jachthaven gekregen. Hotel was erg mooi met een lekker zwembad, ruime parkeervoorziening, gratis koffie, thee, chocolademelk en fruit. Ook de badkamer met bad was zeer netjes. We waren aan het eind van de middag aardig moe en besloten om op de kamer te eten. Gelukkig zat er achter ons hotel een soort van strip met allemaal verschillende restaurantjes (zoals op zoveel plekken in Amerika bleek later). We besloten om wat af te halen bij Denny's en onze chicken skillets en chocolate pancakes lekker op de kamer op te eten met natuurlijk een NBA wedstrijd op TV, eindelijk kon Yoeri een wedstrijd van zijn geliefde Golden State Warriors (helaas zonder Stephen Curry) live op tv zien. Door de jetlag was de energie wel op en gingen we na het eten om half 9 naar bed en sliepen we allemaal om 1 minuut over half 9.

Woensdag 25 April

Zo, het is 5.10u en Iris is uitgeslapen, Yoeri volgt om 06.10u dus dan maar naar het ontbijt.

Heerlijk Amerikaans ontbijtje bestaande uit toast, roerei, gebakken aardappeltjes, bacon, muffins, gebakjes, pannenkoekjes, muesli, yoghurt enz. Vooral Yoeri was erg te spreken over het assortiment, en Iris heeft zich voorgenomen om alle pannenkoeken op te maken. Geroosterd brood ging er ook gretig in. Tja en dan heb je nog wat aan je dag, dus om 08.30u een frisse ochtend duik in het zwembad terwijl de amerikanen in de ontbijtzaal je door het raam duf aan zitten te gapen.

Na het zwembad ons klaargemaakt om de USS Midway te bezoeken. Dit enorme vliegdekschip is tegenwoordig een museum en ligt downtown San Diego . Met de auto waren we er in een kwartiertje. Wat een enorm ding zeg, niet te geloven! Je komt binnen op het hangaar dek, hier werden de vliegtuigen gerepareerd en geparkeerd, Er stonden een aantal cockpitten van verschillende type vliegtuigen en helikopters waar je zelf in kon gaan zitten, heel indrukwekkend om te zien hoeveel knopjes er waren en hoe krap de ruimte in zo'n cockpit is. Daarna below dek gegaan waar je onder andere de Mess, de ziekenzaal, de machinekamer en officiersverblijven kon bekijken. Leuk feitje uit de ziekenzaal: De meest voorkomende verwonding aan boord was een hoofdwond, dit kwam omdat als het alarm afging elke matroos 3 minuten had om z'n positie in te nemen en ze in de haast vergaten dat alle doorgangen nogal laag waren.

Na Below dek zijn we naar het flight dek gegaan, hier landen en stijgen de vliegtuigen op. Er staan nu veel verschillende vliegtuigen tentoongesteld. Ondertussen waren we al een paar uur verder en begonnen we honger te krijgen. We besloten om een hapje te gaan eten in Seaport Village. Een leuk gebiedje aan de haven met winkeltjes en restaurantjes. De kids een hotdog en wij een mexicaanse caseduila, was erg lekker. Iris had ondertussen een Draaimolen ontdekt, ding leek wel voorzien van een turbo dus daar moest ze zeker even een ritje op maken. Met volle maag terug gelopen naar de Midway om met de auto door te rijden naar Coronado beach, misschien wel het bekendste strand van San Diego , mede door het beroemde hotel Hotel Del Coronado. De brug naar het eiland Coronado is een attractie op zich. San Diego is namelijk ook de grootste marine haven aan de west kust en het ligt er vol met enorme marine schepen. Die schepen moeten ongehinderd de haven in en uit kunnen en de brug is dan ook 'ontiegelijk' hoog. Bij de opritten naar de brug staan ook borden voor het geval je van plan bent om van de brug te springen eerst een bepaald nummer te bellen voor een goed gesprek. Coronado beach was heerlijk, mooi zand strand met echte golven waar we heerlijk in rondgesprongen hebben. Hierna weer naar het hotel en op zoek naar avondeten. Op youtube is er een fantastisch reiskanaal na 'Wolters World' hierin werd een speciale friet die je schijnbaar alleen in San Diego kan bestellen aangeprezen. Fries carnada . Dus een portie besteld voor Wendy en mij. Holy moly een bak vol friet met daarover gaucamole saus, kaas en vlees stukjes

heerlijk. Daarna weer rustig terug gewandeld naar het hotel en de oogjes gingen weer meteen dicht... om 21.00u

Tot zover dit verslag, de rest volgt nog een keer, :)

1. Jeroen:
    30 april 2018
    Ik hoor het al. Moet echt medelij hebben ;-).
    Geniet er lekker van en probeer niet 20kg zwaarder terug te komen ;-)
    Groeten van Jeroen,Sanne, Zoran en Amanda uit een wisselvallig Nederland/Duitsland
  2. Inez:
    30 april 2018
    Wat een avontuur, heerlijk om te lezen! Ja...Dat eten, dat wordt wel een ding ;-).... veel plezier nog samen!!
    Liefs uit een stormachtig, nat Zevenaar!