dag 12 tm 16

9 mei 2018 - Lone Pine, California, Verenigde Staten

Vrijdag 4 mei

Doordat het gisteren lekker laat was geworden hebben we vandaag heerlijk uitgeslapen. Het weer hier aan Lake Powell is heerlijk en we besluiten om vandaag lekker lang naar het strand te gaan. Camper op de parkeerplaats bij het strand neergezet, naast 2 andere identieke cruise america c30 campers. Het lijkt wel of elke plek een minimaal quotum van 4 cruise america campers heeft, zoveel zie je er rondrijden. Iedereen flink ingesmeerd en op naar het strand! Op het strand heerlijk het koude water van Lake Powell in. Iets verderop waren andere Nederlandse kinderen aan het spelen en als snel zijn Yoeri en Iris druk met hun aan het spelen. Heerlijk! We horen trouwens erg veel Nederlands om ons heen, je kunt goed merken dat het voorjaarsvakantie is want op sommige plekken lijkt het wel of Nederlands de 3e officiele taal van de USA is naast het Engels en Spaans.

Yoeri, Iris en hun nieuwe vriendjes voor een dag dobberen ondertussen op hun luchtbedden en banden voorbij terwijl ze elkaar met waterpistolen onder vuur nemen. De tijd vliegt aan het strand en met gepaste tegenzin lokken we de kids uit het water en maken ons klaar voor de reis naar Zion National Park. Eerst nog even voorraden aanvullen bij de Walmart in Page en daarna snelle stop bij de Glenn Canyon dam, om vervolgens richting Zion koers te zetten. We rijden in een lekker tempo naar Kanab waar we tegen onze principes even een snelle hamburger bij Mc Donalds gaan eten. De Mac is bijna verlaten, we kijken op het bord wat we willen bestellen en laten even een Aziaat voor zodat we nog even rustig kunnen kijken wat we willen eten. Oja aziaten groeien hier in bosjes, even vergeten. Meneer blijkt de regeljapanner te zijn en 1 minuut later stromen 2 busladingen Oosterlingen het pand binnen, er worden voor 2 busladingen aan cheeseburgers en friet besteld en even later zitten er 50 japanners allemaal friet met cheeseburger weg te batsen, een grappig gezicht.

Na het eten gaan we verder, we kunnen niet meer de Mount Caramel tunnel nemen omdat het al te laat is. Onze camper is namelijk te groot om met tegenliggers door de tunnel te rijden. Als oplossing staan er parkwachters aan beide uiteinden van de tunnel die tegen betaling het verkeer stil leggen zodat grote RV's er toch doorheen kunnen. Deze service stopt vandaag om 20.00u en dat redden we niet meer. We rijden nu met een kleine omweg naar Zion, ook een mooie route, totaal verlaten gebied en de zon zakt weg achter de bergen, geweldig om ook eens mee gemaakt te hebben. Wat minder geweldig is is dat de navigatie ons in het donker via een zandpad door de bergen naar de camping wil sturen, laten we dat maar niet doen met ons bakbeest. Gevolg nog een half uur extra reistijd. Door het uur tijdsverschil dat Utah kent ten opzichte van Arizona (het is hier een uur laten) komen we tegen 22.00u Utah tijd aan op Zion Canyon Campground and RV park. De receptie is nog open en uiterst vriendelijk we krijgen tokens voor de douches , er is een zwembad een speeltuin en de gratis shuttlebus richting het park stopt voor de deur. Ideaal! Kids nog even spelen in de speeltuin en allemaal nog even douchen in de zeer nette camping douches. Dan is het bijna middernacht en echt tijd om een eind aan de dag te maken. De weersvoorspelling gaf een dag eerder aan dat het hier ook zou vriezen maar het is 's nachts 15 graden dus geen bibber toestanden in de camping.

Zaterdag 5 mei

Gisteren kwamen we in het donker aan op de camping dus we hadden geen idee hoe de omgeving eruit ziet. Als we wakker worden is het al lekker warm, we openen de deur en wauw het is wer prachtig, de bekende rode bergen rondom de camping zijn prachtig. We ontbijten lekker buiten. Vandaag wordt het 30 graden, de weergoden zijn ons goedgezind. Na het ontbijt maken we ons klaar om Zion National Park in te gaan, we gaan met de shuttle naar het park en zien al meteen een lange rij wachtende auto's voor de ingang. Bij het park moeten we overstappen op een andere shuttle die ons verder het park in zal brengen. Zion is een zeer populair park en dat merken we meteen. We moeten een half uur wachten vor we met de bus mee kunnen, daar maken we ons verder niet druk om, we gaan bij stop 5 eruit. De Zion Lodge, we lopen vandaag de Emerald Pool trails. We hebben flink wat drinken mee genomen en dat blijkt maar goed ook, de route is prachtig maar ook flink klimmen en bij 30 graden in de zon valt dat af en toe niet mee. De lower Emerald pool route gaat prima, de weg naar de middle en upper emerald pool is een heerlijke klim partij over rotsen en steenpaden omhoog. Superleuk om te doen maar ook erg zwaar. We zijn blij als we eindelijk in de schaduw van de grote klif die hoog boven de upper pool uitsteekt komen. Helemaal bovenaan even uitrusten en zorgen dat we niet bestolen worden door de vele eekhoorns die weten dat die gekke mensen allemaal wel iets lekkers bij zich hebben. De kids hebben weer energie gekregen en klimmen nog een stuk omhoog op de neergevallen rotsblokken naast de Pool. De weg omlaag gaat een stuk sneller, beneden aangekomen bij de Virgin river nog even pootje baden, en Yoeri en Iris lekker de rivier in in hun zwemspullen. Bij de Zion Lodge nog een hapje eten, Iris komt erachter dat ze broodje pulled pork erg lekker vind. Daar gaat mijn broodje! Nou ja de pretzel van Iris met chemische kaasdip smaakt ook best. Hierna nemen we de volle shuttle weer terug naar de ingang van het park. We eten nog een ijsje tegenover de camping. We gaan naar het zwembad van de camping en komen een nederlands gezin tegen die we eerder ontmoet hebben bij de camper ophaal plek in Phoenix. Lotte hun dochter en Iris kunnen het samen goed vinden en gaan na het zwemmen nog samen spelen. Ondertussen draaien we even een wasje en steken we de vuurpit aan zodat we nog marshwmellows kunnen roosteren. De jonge dames en Yoeri plunderen de zak en na een douche op de camping gaan ze tevreden slapen. Zion is een heerlijke plek en met dit mooie weer waren we graag nog wat langer gebleven. Morgen gaan we richting Las Vegas en laten we de rode rotsen achter ons. Voor nu, groetjes uit Zion

Zondag 6 mei

Vandaag gaan we richting Las Vegas, aangezien het weer weer heerlijk is duiken de kids eerst nog even het zwembad in.Wij maken de camper rij klaar en nadat we de kid uit het zwembad gelokt hebben met de belofte van een zwembad met glijbanen in Vegas vertrekken we naar LV. De reis gaat voorspoedig, onderweg rijden we weer door een mooi berggebeid dat overgaat in de woestijn rondom Las Vegas. Van ver zien we Vegas en de beroemde Las Veags Boulevard al verschijnen, de 'Strip' is duidelijk te zien door alle mega hotels die zich hier bevinden. We parkeren onze camper op de RV Resort van Circus Circus, veel meer dan een parkeerplaats is dit 'Resort' niet. Sinds dit jaar hebben ze bij het Circus Circus Hotel een waterparkje, dit waterpark is gratis voor bezoekers van het hotel en aangezien een hotelkamer goedkoper is dan de entree van het waterpark hebben wehier dus ook een hotelkamer geboekt, we blijven Nederlanders he! Ons bunt zunig! We wisten al dat de hotels/casinos groot zouden zijn, maar dat het een compleet dorp is hadden we niet verwacht, het vinden van de receptie was al een hele opgave, 3 keer verkeerd gelopen maar uiteindelijk toch gevonden, de drukte en al het casino geweld is wel een hele overgang vanuit Zion. Maar uiteindelijk hebben we de sleutel van kamer 2023 in de Circus Circus Manor. De kamer is netjes en de bedden lekker zacht, de airco draait op volle toeren wat geen overbodige luxe is. Vannacht slapen we mooi hier. Nadat we ons in de hotel kamer hebben geinstalleerd gaan we naar het waterparkje. Ze hebben hier een glijbaan waar je met je gezicht naar voren op een matje vanaf moet , 4 naast elkaar en racen maar. Als het donker wordt lopen we door ons hotel de Strip op. We lopen richting het Bellagio voor de grote watershow die hier elk kwartier wordt opgevoerd. Eerst even een hapje eten bij Denny's en dan door. We komen langs verschillende fantastische casino's Wynn, Treasure Island, the Mirage, Harrah's, Ceasar's Palace maar vooral de Venetian maakt veel indruk, vorig jaar waren we in het echte Venetië en nu zien we het doge paleis, canal grande , Rialto brug en zelfs de brug der zuchten terug. Het is misschien niet echt, maar wel erg mooi gemaakt. Het is een flinke wandeling maar na een paar uur slenteren zijn we er dan toch en kijken naar het spektakel. Ondertussen is het al erg laat , we nemen nog een ijsje en terug met de monorail.

Vanuit de monorail halte is het nog een fiks eind lopen naar Circus Circus (zoals met alles in Vegas)

Om 01.00u liggen we uiteindelijk op onze hotelkamer in bed. Las Vegas is inderdaad een gekkenhuis, mooi om mee te maken en zoals met zoveel dingen, je moet et met je eigen ogen zien om te beseffen hoe groots alles hier is.

Maandag 7 mei

Aangezien het vannacht nogal laat was werden we ook lekker laat wakker, das niet erg want het wordt vandaag weer tropisch en de plannen voor vandaag staan al vast. De kids hebben gisteren de Adventuredome ontdekt, oh ja naast alle winkels, eettentjes, gokhallen en hotelkamers heeft ons Hotel ook nog haar eigen indoor pretpark, compleet met achtbanen, lasergamen 4d movie theater en ga zo maar door. We ontbijten in het casino met een Bagel, om ons heen wordt er alweer druk gegokt op de speelautomaten, veel gasten zitten hier uren achtereen, muntje erin, knoppie drukken, muntje erin, knoppie drukken. Ieder z'n hobby. Na het ontbijt gaan we adventuredome in en pakken wat attracties, dan is het tijd voor de El Loco, een achtbaan waar je met 4 personen in kan en die 'over de kop'gaat. Iris is nog nooit in een over de kop achtbaan geweest en Yoeri en ik testen hem eerst uit. Het is best een heftig ritje het karretje gaat stijl naar beneden, hangt schuin naast de baan, gaat 1 keer over de kop en rijdt zelfs een stuk 3 seconde onderste boven. Als we eruit komen is Yoeri erg enthousiast. Hij is heftig maar Iris kennende gaat ze het wel leuk vinden, denk ik. Iris haalt diep adem en besluit dan dat ze het aan durft. Ze wil natuurlijk meteen voorin, en voorin is de rit nog net een stuk heftiger dan achterin. Oei verkeerd ingeschat dit is wel erg heftig. We stappen uit en ze wil nog een keer! En nog een keer en nog een keer! Geweldig, helemaal stoer van ons 8 jarige madammetje. De andere is vergelijkbaar met de Python in de Efteling, Iris voelt zich een beetje belazerd, 'Deze is helemaal niet eng!!!!' roept ze verontwaardigd na de eerste looping.

Na de Adventuredome nog even het zwembad in en dan klaar maken om de Strip weer op te gaan. Vandaag willen we de vulkaanuitbarsting bij The Mirage graag zien, we gaan met de Monorail heen en lopen door Harrah's naar The Mirage. We zijn net op tijd voor de grote vuurshow. Onze benen zijn nog aardig moe en we besluiten op tijd terug te lopen. Op het eind nog even een sanitaire stop in het 5 sterren resort van de Encore, Sjieke bedoeling, veel marmer , veel goud, veel polo shirtjes en dat ene Nederlandse gezin met rugzak en al tussen 'de kakkers'. Iris en Wendy promoveren zichzelf tot Jonkvrouw en lopen gracieus het pand weer uit. Terug in de camper voelen we onze voeten goed, Hier en daar een nieuwe pleister en dan lekker slapen.

Dinsdag 8 mei

Vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg. We rijden door Death Valley naar Lone Pine waar we op camping Boulder Creek overnachten.

Het begint vaste prik te worden, wij maken de camper in orde en de kids duiken het zwembad in. Nadat iedereen uit het zwembad is gevist begint de rit. De navigatie stuurt ons meteen de snelweg op maar nu we toch in Vegas zijn rijden we eerst met de camper de complete Strip af. We zien nog de hotels die we te voet niet bereikt hebben, New York New York en Luxor zien er erg leuk uit. Even voorraden aanvullen bij de Walmart en karren maar. Over Death Valley kan ik kort zijn, niet echt ons ding. Misschien hebben we al teveel mooie landschappen gezien maar de woestenij van Death Valley kan ons niet boeien. Het is er heet en we merken dat de camper vanaf Furnace Creek moeite krijgt om vooruit te komen, heel bijzonder, langs de kant staat een groot bord dat je de airco moet uitschakelen om oververhitting van de motor te voorkomen, dit blijkt ook echt nodig want met minder dan de helft van de toegestane snelheid ploetert onze Zuuperd zich door Death Valley. Dit gebied is in de zomer zelfs verboden voor Campers en ik begrijp nu helemaal waarom. Het laatste gedeelte van de route is wel erg mooi, we kronkelen ons weer via berpaadjes omhoog en rond 18u komen de Sierra Nevada bergen in zicht, een aantal toppen nog bedekt met sneeuw. We checken in op de camping. Leuke camping met natuurlijk een zwembad , maar ook met speeltuin en basketbalpaal (meteen uitproberen) een minimarkt en een clubhuis waar we morgenvroeg muffins en koffie kunnen halen. 's avonds nog even met z'n allen afkoelen in het zwembad, heerlijk barbecuen en een verslag tikken. Tot zover vanuit Lone Pine!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda:
    10 mei 2018
    Het is geweldig wat ik allemaal lees geniet er van nog hele fijne dagen samen knuffel Gerda
  2. Gerda:
    10 mei 2018
    Rens wij hebben samen gekeken met jou moeder en zij vond het heel mooi en van genoten groeten van jou moeder aan allemaal knuffel voor iedere een oma koe